אתגר ההורות בעידן הדיגיטלי

חשיפת ילדים לתוכן לא מותאם גיל. בעולם הדיגיטלי של ימינו, ילדים נחשפים יותר ויותר לתכנים שאינם מותאמים לגילם. בין אם זה דרך הרשתות החברתיות או שיחות עם חברים, ילדים מתחילים לדבר ב"שפה" שאינה תואמת את גילם או את יכולתם להבין ולעבד חוויות לא מוכרות.

עידוד ותגמול לילדים בין הישגים ל"ערכים"

מזה שנים הורים חלוקים בשאלה האם כדאי לתגמל ילדים בדרך של מתנות או כסף כאשר הם ממלאים אחר הוראות ההורים או משקיעים מאמץ ניכר במטלות שונות. יש הטוענים שזוהי דרך חכמה ויעילה לעודד התנהגות חיובית ומצוינות. לעומתם, יש החוששים שגמול כספי יפגע בערכים, יגרום לילדים לצפות לפרס על כל מעשה קטן ויעודד תרבות של צריכה יתר.

סיפור מפורסם על הרב שטיינמן זצ"ל ממחיש

ליל שבועות – כלים למוגנות ילדים

אלחנן בן השתים-עשרה הגיע לבית הכנסת בחג השבועות נרגש מאוד. הוא עבר את כל תהליך ההכנה לחג בכיתה, למד על מצוות לימוד תורה במשך כל הלילה, והגיע עם מוטיבציה רבה ללמוד. הוא אף התכונן לומר תהילים עם חבריו וליהנות מחברתם. אך במהלך הלילה אירע דבר מה מפתיע. אחד הנערים בן גילו מבית הכנסת, חבר בקהילה ונער נורמטיבי מהטובים שבה, ניגש אליו והציע ללמוד עימו בחברותא

בגרות, נפרדות ועצמאות.

השבוע, בעודי חוגג את ל"ג בעומר עם ילדי, הציפו אותי זיכרונות מימים עברו. ימים בהם הייתי נער מתבגר קרוב לגיל 18.שובב סקרן וחולם ללמוד נהיגה ללא ידיעת ההורים, היעד היה מבחן תיאוריה למחרת ל"ג בעומר. בדרך חזור ממירון בנסיעתי באוטובוס בכביש 6 עקף אותנו רכב במהירות מופרזת. לאחר כמה שניות נהג הרכב איבד שליטה והתהפך, לצערנו הטרמפיסט שישב ברכב נהרג במקום,

מה שלמדנו מרשב"י זיע"א

אנו נמצאים בתקופה מיוחדת ימי ספירת העומר וקבלת התורה ובעזרת השם במוצ"ש נזכה לחגוג את ל"ג בעומר.

נקדיש הפעם את הפינה בנושא חינוך הילדים לקיום תורה ומצוות מתוך אהבה.

רגשות אשם

אחד הדברים שאני פוגש הרבה אצל מטופלים או הורים לילדים מתמודדים – זה רגשות האשם.

רגשות האשם עולה כחלק ממנגנון הרס העצמי בעת התמודדות עם כאב, זהו מנגנון הגנה, אמנם הרסני אך מגיע כתוצאה מצורך במנגנון ההגנה לנפש, בזה שהילד מסביר לעצמו למה כואב לו, באופן מעוות האשמה יוצרת אשליה לשליטה בכאב.…

אקלים משפחתי

ימי ספירת העומר אלו ימי עבודת המידות ואהבת חינם.

אני רוצה לדבר על אהבת חינם – קבלה והכלה של האחר, בדיוק איך שהוא, בהיבט המשפחתי.

אחד הדברים שאנחנו יכולים לראות אצל כל ילד, ובמיוחד אצל ילד מתמודד, זה כמה האקלים המשפחתי משפיע עליו ברמה האישית. זה משפיע על הדרך בה הוא מתמודד עם קושי, וכיצד כאשר הוא מתעמת עם האתגר, ואיך זה משפיע על לאן ילך היום ומה יעשה מחר. ממש כך.

הבעיה והפתרון

לא ייאמן שעוד שבוע עבר, אנחנו בעצם עיצומן של ההכנות לפסח, ואוטוטו מגיעים כולנו יחד להתיישב ולקרוא את ההגדה, ולספר בסיפור יציאת מצרים וגאולת ישראל. אפשר לחוש את הלחץ והמתח באוויר, עוד רגע נשב יחד, "מסובין", בני חורין… – אבל כעת כמעט בלי נשימה…

אני רוצה להציג כאן שאלה שמתעוררת פעמים רבות בקרב ההורים, והתשובה שלה חופפת לתקופתנו… הרבה פעמים אנחנו מתמודדים עם קשיים ואתגרים שהחיים מביאים איתם, זה יכול להיות במנות "קטנות", ולעיתים מדובר גם באתגרים משמעותיים ומהותיים

הורים שאילים

כהורים בעולם המטלטל של היום, מוטלת עלינו אחריות כבדה מאד על הידיים.

הילדים שלנו חווים חוויות מסעירות מידי יום, העולם חושף את עצמו בפניהם, הכל נגיש, הכל גלוי, בין אם אנחנו רוצים ובין שלא,

מהי בושה?

איזה כיף! אפשר להאנח לרווחה, סיימנו סוף סוף את טרפת התחפושות שנוצרה לה, קיבלנו תשבחות ומחמאות על היותנו הורים משקיעים, הילדים נהנו, פורים חלף והרגיעה היא רק לכאורה – כיוון שהנה כבר מרגישים רוחות אביביות נושבות, היעד הבא מתקרב בצעדי ענק…

הרשמה לייעוץ

להרשמה לייעוץ מלא את פרטיך ונחזור אליך בהקדם